ΚΙΝΗΣΗ
"ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ"

ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ 2006-2008
Μετά την ήττα του στα πανεπιστήμια το καθεστώς προωθεί τις πραξικοπηματικές καταλήψεις
«Αγώνας» ενάντια στο Νόμο για τα ΑΕΙ: To φαιοκόκκινο καθεστώς δυναμώνει την εικόνα του «επαναστατημένου λαού» για να τρομοκρατήσει ξανά την ΕΕ
Σχετικά με το νόμο-πλαίσιο της Διαμαντοπούλου- Ο νόμος πλαίσιο του σοσιαλφασισμού: η αντιμεταρρύθμιση μεταμφιεσμένη σε μεταρρύθμιση
ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ: H ΑΝΤΙΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΗ ΣΕ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Όχι στην αντιδραστική απεργία του ΠΑΜΕ και της ΑΔΕΔΥ στις 10 του Φλεβάρη-Η χώρα οδηγείται από τις πέντε ηγεσίες συνειδητά στη χρεοκοπία
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΡΑΔΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΣΤΑ ΤΡΙΑ ΜΙΚΡΑ ΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
ΤΟ ΠΡΟΒΟΚΑΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΠΑΛΗΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΚΦΑΣΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΝΩΜΑΛΙΑΣ
ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ-Κόμματα και φράξιες της ανατολικής πολιτικής βασανίζουν το λαό και καταστρέφουν τη γνώση και την παραγωγή
Πρόταση για τη δημιουργία Φόρουμ Συζήτησης και Αλληλεγγύης για τα ζητήματα της Εκπαίδευσης 07012008
Θέσεις Αναφοράςγια ένα Δημκρατικό Φόρουμ για τα ζητήματα της Παιδείας 7/1/2008
Όχι άλλη υποχώρηση στους αντιμεταρρυθμιστές ή πως η μεταρρύθμιση κινδυνεύει να καταντήσει καθαρή αντιμεταρρύθμιση-Το βρώμικο πολιτικό σχέδιο πίσω από την χειραγώγηση των 1000 050307
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ!!! Ο ΣΥΝ, το αντιμεταρρυθμιστικό ΠΑΣΟΚ και κυβερνητικοί κύκλοι διαχειρίζονται τις υπογραφές έτσι ώστε να ανατρέψουν το μεταρρυθμιστικό κίνημα από τα μέσα 190207
Οι ψευτοκαταλήψεις αποτελούν επίδειξη ισχύος και κινήσεις απειλής του φαιοκόκκινου κινήματος προς τον λαό, την εκπαίδευση και τους πολιτικούς του αντιπάλους. Να υπερασπίσουμε το τελευταίο οχυρό της μεταρρύθμισης μέσα στο νόμο πλαίσιο: την αξιολόγηση των πανεπιστημιακών μονάδων και το τετραετές πρόγραμμα ανάπτυξης, (091107)
Οι αντιστάσεις των καθηγητών πανεπιστημίου και της κοινωνίας υποχρεώνουν τον διπρόσωπο Παπανδρέου να πάει ανοιχτά με τα τάγματα εφόδου, τον ΣΥΝ και το ΚΚΕ-Το ακροδεξιό «κίνημα παιδείας» απειλεί και εκβιάζει το λαό καταστρέφοντας συστηματικά το πανεπιστήμιο, την έρευνα, την διδασκαλία και τις υποδομές 050207
Να υπερασπίσουμε το τελευταίο οχυρό της μεταρρύθμισης μέσα στο νομοσχέδιο: την αξιολόγηση των πανεπιστημιακών μονάδων και το τετραετές πρόγραμμα ανάπτυξης 210207
Aπαράδεκτες οι παραχωρήσεις του υπουργείου στο σχέδιο νόμου-ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗΣ ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΜΟΥΥ
Το ακροδεξιό «μέτωπο παιδείας» απειλεί καίγοντας τους δρόμους της Αθήνας-Καραμανλής και Παπούλιας άνοιξαν τον δρόμο για τη βία του 170107
Αλαβάνος: ο ηγέτης του εκπαιδευτικού σκοταδισμού 061206
Όχι στα τάγματα εφόδου νέου τύπου στα ΑΕΙ- Όχι στην προβοκατόρικη πολιτική του καθεστώτος υπέρ του παρακράτους 041206
ΤΟ ΥΠΟΥΛΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΩN: ΜΕΤΑΜΦΙΕΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΕΣ ΜΕ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΝ ΑΡ.ΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝ 291106
ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΙ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΚΠΤΩΤΗ ΤΗΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ 211006
ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ 211006
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 200606
O NEΟΣ ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΣΥΝ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΛΑΒΑΝΟΥ 180305
Για τις δηλώσεις Ρουσόπουλου 131006
Οι καθηγητές πρέπει να μιλήσουν στους μαθητές για τον αντιδραστικό χαρακτήρα των σημερινών καταλήψεων-Ο ύπουλος ρόλος του Καραμανλή-Ο βαθύτερος στόχος είναι η ματαίωση της μεταρρύθμισης στα ΑΕΙ 110906
Το βρώμικο πολιτικό παιχνίδι που παίζεται πίσω από τις απεργίες της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ σε βάρος της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών- Ο διπρόσωπος Καραμανλής προσπαθεί να αναζωπυρώσει τις απεργίεςΟ Αλαβάνος στη Βουλή απειλεί με καταλήψεις σχολείων και πανεπιστημίων 091006
Πίσω από την απεργία των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ παίζεται ένα βρώμικο πολιτικό παιχνίδι σε βάρος των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης 011006
Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΠΟΥΛΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 210906
Tο κίνημα των καταλήψεων είναι αντιδραστικό 070606
ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΙ ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΠΟΣΔΕΠ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 230606
ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΔΙΝΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ, ΤΗΣ ΓΣΣΕ, ΤΗΣ ΟΛΜΕ, ΤΗΣ ΔΟΕ, ΤΗΣ ΠΟΣΔΕΠ ΚΑΙ ΤΩΝ «ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ» ΕΤΑΙΡΩΝ-ΠΡΩΤΑ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΑΙΟΚΟΚΚΙΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙ 260306

O NEΟΣ ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΣΥΝ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΛΑΒΑΝΟΥ
Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΛΑΒΑΝΟΥ: Η ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΕΤΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΘΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΙΑ ΤΩΝ ΤΑΓΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΟΥ

Η σημαντικότερη μεταρρυθμιστική θέση του προσχεδίου της Γιαννάκου που επιβίωσε στο νέο νόμο πλαίσιο είναι το τετραετές πρόγραμμα ανάπτυξης των ΑΕΙ. Το τετραετές είναι και το τελευταίο οχυρό της μεταρρύθμισης αφού τα σημαντικά θετικά σημεία του προσχεδίου, όπως της αξιολόγησης των καθηγητών, ακυρώθηκαν από τον πρωθυπουργό του ΚΚΕ στο σχέδιο νόμου και στη συνέχεια στο νόμο που ψηφίστηκε.
Ο νέος νόμος διαφέρει από το σχέδιο νόμου που διαμόρφωσε ο Καραμανλής ουσιαστικά σε δύο σημεία. Το πρώτο είναι ότι στο άρθρο 5 παράγραφος 4 του σχεδίου νόμου προστέθηκαν οι παρακάτω λέξεις με πρόταση του Αλαβάνου και που υπογραμμίζουμε με έντονα γράμματα.
« Ο απολογισμός κάθε έτους (εννοεί του τετραετούς προγράμματος ) καταρτίζεται και εγκρίνεται σύμφωνα με τον Εσωτερικό Κανονισμό λειτουργίας του οικείου ΑΕΙ, δημοσιεύεται στο διαδικτυακό τόπο του Ιδρύματος και υποβάλλεται στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, το αργότερο μέχρι το τέλος Ιανουαρίου του επόμενου έτους».
Αυτό σημαίνει ότι κατά την διάρκεια εξέτασης του απολογισμού από το ΥΠΕΠΘ και μέχρι την τελική απόφαση της έγκρισης ή της απόρριψης η παρασιτική καθηγητική γραφειοκρατία θα μπορεί να καταστρέφει το πανεπιστήμιο και να καιει τους δρόμους με τα τάγματα εφόδου τους κουκουλοφόρους και την ΠΟΣΔΕΠ και να εκβιάζει έτσι το υπουργείο για την έγκριση και του πιο αυθαίρετου απολογισμού. Πριν από αυτήν την τροποποίηση του Αλαβάνου ο Καραμανλής είχε φροντίσει στο σχέδιο νόμου ο εκτελεστικός γραμματέας του τετραετούς να εκλέγεται από τη σύγκλητο ενώ σύμφωνα με το προσχέδιο της Γιαννάκου θα διορίζονταν από το υπουργείο.
Στο άρθρο μας «απαράδεκτες οι παραχωρήσεις του υπουργείου στο σχέδιο νόμου» παρουσιάζεται αναλυτικά η παραμόρφωση του προσχεδίου νόμου της Γιαννάκου υπέρ του νεο-δεξιού μετώπου από την παρέμβαση του πρωθυπουργού.
Το δεύτερο σημείο που θα το βρούμε μπροστά μας αργότερα και που προστέθηκε στο νέο νόμο πλαίσιο είναι στο άρθρο 5, η παράγραφος 2στ. Την προσθήκη την υπογραμμίζουμε με έντονα γράμματα.
« Τα τετραετή ακαδημαϊκά- αναπτυξιακά προγράμματα αποτελούν συνιστώσα της γενικότερης ανάπτυξης της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα και αναφέρονται, τουλάχιστον, στα ακόλουθα θέματα….στ) Στον κατ’ έτος αριθμό εισακτέων σε κάθε Τμήμα του Ιδρύματος».
Το πάγιο αίτημα της παρασιτικής γραφειοκρατίας να ελέγχει τον αριθμό των εισακτέων στα πανεπιστήμια, τους ίδιους τους μαθητές δηλαδή και τους γονείς τους, έχει μπει στον δρόμο της υλοποίησης.
Το κίνημα «παιδείας» θέλει να καταργήσει τον νέο νόμο εξαιτίας του τετραετούς προγράμματος. Αυτό είναι και το κύριο αίτημα του συντονιστικού των καταλήψεων, της ΠΟΣΔΕΠ και των αντιμεταρρυθμιστών της ΑΡΣΗ και της Αναβάθμισης που έχουν καπελώσει την κίνηση των 1000. Το τετραετές δεν το θέλουν γιατί προϋποθέτει την αξιολόγηση των ακαδημαϊκών μονάδων, τμήμα, σχολή και ίδρυμα αλλά και σε ένα βαθμό και την αξιολόγηση των καθηγητών σύμφωνα με τον νόμο 3347/2005. Χωρίς το τετραετές η οποιαδήποτε αξιολόγηση δεν έχει αντικείμενο, γίνεται στον αέρα. Η άρνηση της αξιολόγησης των ακαδημαϊκών μονάδων ισοδυναμεί επομένως με την άρνηση της ένταξης των πανεπιστημίων της χώρας στο διεθνή επιστημονικό χώρο, ισοδυναμεί με το σαμποτάρισμα του ίδιου του πανεπιστημίου του σύγχρονου περιεχομένου του και της φυσιογνωμίας του. Ειδικότερα για την χώρα μας η αξιολόγηση δεν μπορεί να μην φαίνεται στα χαρτιά αφού το καθεστώς είναι υποχρεωμένο να ακολουθεί έστω και τυπικά την ευρωπαϊκή πολιτική του ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης που έχει υπογράψει στην ΕΕ. Γι’ αυτό και ο πρωθυπουργός του ΚΚΕ μαζί με τον Αλαβάνο και με την ανοιχτή υποστήριξη του Παπανδρέου που υποστηρίζει την απόσυρση του νόμου φρόντισαν να θεσμοθετήσουν το πλαίσιο της υπονόμευσης του τετραετούς και της αξιολόγησης.

Αθήνα 18/3/2005